Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

KRAV lanserar långsam kyckling med två timmar lång film

Publicerad: 6 Augusti 2019, 08:04

I veckan släpper KRAV en ganska kongenial kampanj som följer en mycket långsam karaktär som lagar ett långsamt recept på Sveriges långsammaste kyckling. Den två timmar långa matlagningsfilmen ska inspirera tittaren till ett långsammare liv.


Ämnen i artikeln:

Rörlig bildANR BBDOReklam

Kampanjen sätter fokus på en produktfördel hos KRAV-märkt kyckling – att den får dubbelt så lång tid på sig att växa.

– Långsamhet är ett roligt tema för kommunikation i tider då allt annat är ögonblickligt. Samtidigt är det ganska enerverande att producera en så långsam och händelsefattig film. Inspirationen till den långsamme huvudkaraktären kommer från en kompis till mig, säger Oscar Tiberg, art director på ANR BBDO i en kommentar.

– Helt klart frustrerande med så långa tagningar, men kycklingen var smarrig, tillägger Philip Westman, copywriter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rörlig bildANR BBDOReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.