tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

KRAV lanserar långsam kyckling med två timmar lång film

Publicerad: 6 augusti 2019, 08:04

I veckan släpper KRAV en ganska kongenial kampanj som följer en mycket långsam karaktär som lagar ett långsamt recept på Sveriges långsammaste kyckling. Den två timmar långa matlagningsfilmen ska inspirera tittaren till ett långsammare liv.

Ämnen i artikeln:

Rörlig bildanr+1Reklam

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Kampanjen sätter fokus på en produktfördel hos KRAV-märkt kyckling – att den får dubbelt så lång tid på sig att växa.

– Långsamhet är ett roligt tema för kommunikation i tider då allt annat är ögonblickligt. Samtidigt är det ganska enerverande att producera en så långsam och händelsefattig film. Inspirationen till den långsamme huvudkaraktären kommer från en kompis till mig, säger Oscar Tiberg, art director på ANR BBDO i en kommentar.

– Helt klart frustrerande med så långa tagningar, men kycklingen var smarrig, tillägger Philip Westman, copywriter.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev