Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kreativ insatsstyrka ska rädda Lowes pitcher

Publicerad: 12 januari 2010, 08:20

I framtiden kan vi få se reklamare som skriker ”go-go-go” uppför Birger Jarlsgatan i Stockholm med siktet ställd på en brief på Lowe Brindfors. Lowe Worldwide har bildat en global kreativ insatsstyrka.


Matthew Bull.

Det är Lowe Worldwides globale creative director Matthew Bull som etablerat insatsstyrkan med uppgift att förbättra nivån på byråns jobb över hela världen.

– Jag anser inte att våra jobb är där vi vill at de ska vara, säger han till Adweek.

Styrkan består av fyra kreativa chefer som tillsammans ska kunna ta sig ab vilka omöjliga uppdrag som helst. Från nya pitcher till svårbemästrade briefer hos befintliga kunder.

Tre av de fyra är stationerade i New York men alla ska vara redo att ta sig till vilket hörn i världen det än gäller. Internt kallas insatsstyrkan The Flying squad.

Lowe Worldwides vd Michael Wall förväntar sig att insatsstyrkan ska stötta lokala byråer och ge alternativa lösningar på kundproblem över hela världen.

Matthew Bull började våren 2009 som global creative director på Lowe. Tidigare ledde han Lowe i Sydafrika. Hans ambition är att jobba praktiskt och ”smutsa ned händerna”.

– Jag vill leda genom att visa handling, att göra och inte bara prata.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.