Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 februari 2013, 11:29
Skärmdump från Retoy
Rosengård tar hem pris för bästa kampanj småföretag på Inhouse 2013.
Rosengårds stadsdelsförvaltning fick igår pris för ”Bästa kampanj småföretag”, då Inhousetävlingen 2013 gick av stapeln på Berns i Stockholm.
Att deras kampanj ”Retoykalas i Rosengård” tog hem priset är de jättestolta över. De ser det som en möjlighet att nyansera bilden många har av Rosengård som varumärke; en stadsdel som är välkänd i både positiv och negativ bemärkelse.
– Det är kul att visa att en kommun kan göra kreativ marknadsföring, säger Andreas Wilnerzon, kommunikatör på Rosengård stadsdelsförvaltning, till Resumé.
Övriga nominerade var Sevan och Göteborg stads kulturförvaltning.
Retoy-kampanjen handlar om att barn ska få lära sig mer om mänskliga rättigheter och hållbarhet genom lek. Enligt Andreas Wilnerzon har de mixat traditionella kanalval med gerillamarknadsföring.
- Det vi gjort är att stötta Retoy med marknadsföring inför de leksaksbytarkalas som ägt rum vid sju tillfällen under 2012. Total har 750 barn deltagit i kalasen och ett stort antal leksaker bytt händer.
Linda Myrin