Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kreatörerna som kan ta hem Guldblick och Guldskrift

Publicerad: 20 Mars 2018, 13:48

Sju kreatörer konkurrerar om Guldäggets två individuella utmärkelser 2018.


Ämnen i artikeln:

KreativitetGuldskriftReklamGuldägget

Guldskrift och Guldblick är branschens utmärkelser till de starkaste individuella insatserna inom det skrivna ordet och det visuella hantverket. Det förstnämnda priset har delats ut sedan 1994 medan den sistnämnda började delas ut förra året och gick då till Nord DDB:s art director Tomas Granath för Klarna-kampanjen "Smooth".

Byrån och kunden är återigen nominerade för ett personligt pris, den här gången i Guldskrift där Martin Lundgren är nominerad för copyn till "Smoothfulness".
Han konkurrerar med Ida Backman på Oatlys inhouseavdelning för och Erik Wingfors på Saatchi & Saatchis för hans uppmärksammade texter i printannonserna för Jeep.

I Guldblick-kategorin är Lars Elfman på F&B nominerad för sin formgivning av "London Takekover"/Oatly. Anton Bolin för sitt typsnitt i urin (Pissjar sans) samt Gustav Egerstedt & Erik Hiort af Ornäs på Saatchi & Saatchi för "Short but deadly"/Elmsta 3000 horror fest där duon byggde kommunikationen med retrokänsla kring festivalens kortfilmsdel.

GULDBLICK         London Takeover Guldblick Oatly Lars Elfman   Pissjar Sans Guldblick Pissjar / Gaphals Records Anton Bolin   Short but deadly Guldblick Elmsta 3000 horror fest Gustav Egerstedt & Erik Hiort af Ornäs   GULDSKRIFT         Min helg / Möhippan Guldskrift Jeep Erik Wingfors   Smooothfulness Guldskrift Klarna Martin Lundgren   Stämmer allt du fått lära dig om mjölk? Guldskrift Oatly Ida Backman

Priserna delas ut vid Guldäggsgalan den 19 april på Waterfront, Tidigare vinnare av Guldskrift hittar ni här.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.