Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kreditbolagen om granskningen av marknadsföringen: ”Journalisten valde en negativ vinkel från start”

Publicerad: 16 Mars 2020, 15:05

I helgen granskade Svenska Dagbladet kreditbolagens marknadsföring i sociala medier och berättade att KO under året skulle granska branschen extra hårt. Direktos marknadschef Nashmil Razavi är dock kritisk mot hur texten ramades in.


Ämnen i artikeln:

LendoAnyfinKlarnaKonsumentverket

I helgen publicerade Svenska Dagbladet en artikelserie med fokus på svenskarnas ökande konsumtionslån. En del i granskningen handlade om hur kreditbolag som Lendo, Direkto, Klarna och Anyfin marknadsför sig själva

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.