Reklam
Kreditbolagen om granskningen av marknadsföringen: ”Journalisten valde en negativ vinkel från start”
Publicerad: 16 mars 2020, 15:05
I helgen granskade Svenska Dagbladet kreditbolagens marknadsföring i sociala medier och berättade att KO under året skulle granska branschen extra hårt. Direktos marknadschef Nashmil Razavi är dock kritisk mot hur texten ramades in.
I helgen publicerade Svenska Dagbladet en artikelserie med fokus på svenskarnas ökande konsumtionslån. En del i granskningen handlade om hur kreditbolag som Lendo, Direkto, Klarna och Anyfin marknadsför sig själva
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.