måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kreditbolagen om granskningen av marknadsföringen: ”Journalisten valde en negativ vinkel från start”

Publicerad: 16 mars 2020, 15:05

I helgen granskade Svenska Dagbladet kreditbolagens marknadsföring i sociala medier och berättade att KO under året skulle granska branschen extra hårt. Direktos marknadschef Nashmil Razavi är dock kritisk mot hur texten ramades in.

Ämnen i artikeln:

LendoAnyfinKlarnaKonsumentverket

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


I helgen publicerade Svenska Dagbladet en artikelserie med fokus på svenskarnas ökande konsumtionslån. En del i granskningen handlade om hur kreditbolag som Lendo, Direkto, Klarna och Anyfin marknadsför sig själva

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev