Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Krisande KappAhl hyllar kärnkunden

Publicerad: 20 September 2012, 07:05

Kapp Ahl lanserar reklamkonceptet "Hey, I like your style", där man hyllar kärnkunden. Kommunikationskonceptet ska lyfta KappAhl och stärka relationen med kunden.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

– Nu börjar vi se  konkreta resultat av det stora förändringsarbete vi startade när jag  tillträdde, säger Johan Åberg, vd och koncernchef för KappAhl.

Kapp Ahls omställning innehåller allt från uppfräschning av butikerna, ny  sortimentsstrategi och nytt kommunikationskoncept. Förändringen syftar till att stärka  varumärket och kundrelationen.

KappAhl genomförde nyligen sin största kundundersökning någonsin. Därefter kunde  modekedjan definiera tre huvudgrupper baserat på kundernas personliga  förhållande till mode.

Det nya reklamkonceptet bygger på att följa tre naturliga kvinnor vars karaktärer är baserade på  dessa så kallade modeattityder.

– Nu tar vi ett nytt grepp om kommunikationen. Konceptet under mottot  "Hey, I like your style" är en ogenerad hyllning till våra kunder och  deras stil. För att lyckas i vår bransch måste man älska sina kunder,  och detta är vårt sätt att visa att vi gör det, berättar Anders  Paulsson, ny marknadsdirektör på KappAhl sedan i våras.

Reklamkonceptet är signerat reklambyrån Holy Diver i samarbete med  KappAhls inhousebyrå. Musiken i filmen är en modern och dansvänlig  omarbetning av en gammal Temptations-klassiker. Låten kommer att få en  framträdande plats i KappAhls reklam framöver.

– Vi har redan spelat in de första fyra filmerna, och premiärfilmen  börjar rulla måndag 24 september samtidigt i Sverige, Norge, Finland,  Tjeckien och Polen. Förutom TV kommer vi att synas mycket i digitala och  sociala media, i linje med vår nya mediestrategi. I premiärfilmen får  vi stifta första bekantskapen med kvinnorna och kika in på gatan där de  bor, säger Anders Paulsson.

Kapp Ahl har under en längre tid gått på knäna ekonomiskt.

– Vi har jobbat hårt  med butiker och sortiment under året. Nu när kommunikationskonceptet är  färdigt är bitarna på plats och KappAhl är redo för en kraftfull  nystart, avslutar Anders Paulsson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.