Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 februari 2015, 09:07
Alla är inte nöjda med valet av nya Ica-Stig.
Foto: Skärmdump.
Hans Mosesson ut och Loa Falkman in. Det blev resultatet under söndagskvällen när ICA presenterade den nya ICA-Stig. Nu höjs besvikna röster i sociala medier om varför Hans Mosesson inte ersattes av en kvinna.
Vem som blir nya ICA-Stig har varit en följetong i media under flera veckors tid nu. I går vid niotiden släpptes Icas nya reklamfilm där Hans Mosesson gjorde sorti och Loa Falkman klev in rocken.
Men alla är inte nöjda med matvarukedjans val. Både medieprofiler och allmänheten ifrågasätter nu varför Ica-Stig inte rollsattes av en kvinna i stället.
Pr-strategen Jessica W Sandberg skriver på Twitter:
"Har alla glömt hur Loa Falkman körde över Alexandra Dahlström @Guldbaggen 1999? Bra förstärkning till varumärket ICA!", och syftar på när Fucking Åmål-skådespelaren blev avbruten av Falkman när hon pratade om sexism under Guldbaggen.
"Skiter väl i ica-reklamen, men är typiskt att de efter 13 år (!) inte vågar prova på något annat än en gubbe som huvudfigur. fräscht liksom", skriver journalisten Linus Fremin.
Metros tidigare chefredaktör Mona Johansson:
"För en kvinna kunde det så klart inte bli... "Loa Falkman tar över som ICA-Stig".
Ola Fernvall är presschef på ICA. Enligt honom har det varit kvinnor involverade i processen av den nya rollen som ICA-Stig.
– Vi har haft diskussioner med flera olika skådespelare, både kvinnor och män och Loa som var det bästa alternativet, säger han till Resumé.
Se den nya filmen här: