Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Kritik mot ICA:s kampanj

Publicerad: 29 November 2011, 14:09

Konsumentverket riktar nu kritik mot ICA:s prissänkningskampanj, skriver sajten matvarupriser.se.


Ämnen i artikeln:

ICA

Enligt Konsumentverket ger reklamen intryck av att en prissänkning genomförts på hundratals varor. Detta är något Ica inte kan garantera då enskilda butiker själva styr prissättningen.  Myndigheten menar även att endast små förändringar vad gäller varornas pris har gjorts.

– Prissatsningen har fått bra genomslag ute i butikerna. Det är varje butik som själv kan svara för sina sänkningar och även bistå med listor, säger ICA:s presschef Staffan Ekengren.

ICA menar i ett yttrande att marknadsföringen inte varit vilseledande. Men enligt Konsumentverket kan inte bolaget bevisa att en prissänkning gjorts och underkänner därmed förklaringen.


Ämnen i artikeln:

ICA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.