Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kritik mot klädkedja efter smaklös storm-annons

Publicerad: 31 oktober 2012, 09:00

Klädkedjan American Apparel kritiseras för rea-annons med smaklös copy om stormen "Sandy".


Ämnen i artikeln:

American Apparel

Superstormen "Sandy" ger upphov till stor skada över USA och närliggande länder  och medier rapporterar ständigt om nya döds- och olycksfall.

Detta har gjort att många medieaktörer har gjort sitt för att hjälpa  till. Till exempel Google har skapat speciella kriskartor och tidningar  som New York Times och Wall Street Journal har temporärt lyft sina  betalväggar så att alla gratis kan ta del av information om orkanen  "Sandy".

Men andra har hanterat katastrofen på mindre bra sätt.

Nu kritiseras  klädkedjan American Apparel hårt för en rea-annons med copyn: "in case  you're bored during the storm" och "just enter SANDYSALE at checkout", skriver AdWeek.

Den massiva kritiken mot den smaklösa annonsen har nu fått klädkedjan att be om ursäkt.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

American Apparel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.