Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 juni 2012, 13:08
Resebolaget Scandjet fyller tio år och firar genom att välja Miami Advertising Agency som ny partner i en större satsning. Uppdraget omfattar såväl traditionell som alternativ marknadsföring.
Scandjet Travel tar hjälp av Miami Advertising Agency för att marknadsföra bolagets varumärke, men också Kroatien som ett resmål för svenskar som befinner sig mitt i livet:
– Många svenskar tänker automatiskt på Kanarieöarna när solsemester kommer på tal trots att Kroatien erbjuder lika mycket sol och fina stränder, säger Sasha Djakovic, marknadsansvarig på Scandjet Travel.
Han menar också att priserna är lägre än för andra medelhavsdestinationer samt att flygresan endast tar två timmar.
Scandjet Travel fyller tio år i år och inleder sin största marknadsföringssatsning någonsin, vilket bland annat innebär marknadsföring av de nya avreseorterna Örebro, Kalmar och Ängelholm.
Bolaget flyger sedan tidigare direkt till Kroatien från Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Luleå och Umeå.
Scandjet Travel startade sin verksamhet i Göteborg är 2008 och är idag Skandinaviens största arrangör av flyg- och paketresor till Kroatien.
Karl-Johan Byttner