Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kronans Apotek visar att vi är mer än bara tandtråd och hudrutiner

Publicerad: 15 februari 2017, 10:16

Foto: Faksimil

Kronans Apotek fortsätter på sitt koncept "Ära alla dina sidor", producerad av Perfect Fools. I en ny reklamfilm vill apoteket visa att de är en större del av våra liv än vi tror.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsReklamKronans Apotek

Under det senaste året har flera svenska bolag velat visa att de är en del i våra vardagliga liv. IKEA drog i höstas igång sin kampanj "Där livet händer" där de visade människors stressiga vardag.

Nu tar även Kronan klivet in i vardagen.

– Med vår nya reklamfilm vill vi slå ett slag för ett mänskligare apotek, dit man alltid ska känna sig välkommen och få den hjälp varje enskild kund behöver, säger Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek. I apoteksvärlden blir det lätt pekpinnar och torrt när det kommuniceras och det vill vi komma bort ifrån.

Filmen beskriver besvärliga situationer, både mentala och fysiska, där Kronan kan spela en roll.

– Att få jobba med en uppdragsgivare som så tydligt står för både hög affärsmässighet och humana värden känns väldigt positivt, säger Ann Ystén, VD på Perfect Fools. Alla vi i teamet är mycket stolta över den här kampanjen.

Filmen har regisserats av den danska regissören Casper Balslev som i Sverige representeras av Newland. Filmen kommer att gå i alla kanaler med fokus på TV.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.