Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kronans Apoteks nya koncept ska få människor att våga prata om sina problem

Publicerad: 2 Maj 2019, 09:10

Med det nya konceptet "Kom in och prata med oss" vill Kronans Apotek sänka tröskeln för att komma in och prata om sina besvär. Konceptet är framtaget tillsammans med Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsReklamKronans Apotek

Med det nya konceptet "Kom in och prata med oss" vill Kronans Apotek stärka sin position som apoteket som förstår människors verklighet. Vid tillfällen då kroppen krånglar kan det vara obekvämt att prata om det och när man har frågor om sin läkemedelsbehandling är det många som inte vet att man kan få hjälp på apotek.

– Med vårt nya koncept visar vi att vi både är farmaceuter, egenvårdsspecialister och människor på samma gång. Våra medarbetare har gedigen kunskap om läkemedel och egenvård, men även en god insikt om våra kunders vardag. Det gör det sin tur enklare att prata med oss om sina problem, eftersom vi förstår dem, säger Emelie Friis, marknadsdirektör på Kronans Apotek, i ett pressmeddelande.

Bakom konceptet och den nya filmen står kommunikationsbyrån Perfect Fools och
produktionsbolaget BRF. Till tonerna av Lill Lindfors klassiska sång "Kom igen" skildras små smärtsamma vardagssituationer som äger rum både i hemmet, på jobbet, i
lekparken – och på apoteket.

– Vi människor funkar ju så att vi har lite lättare att prata med andra som vi kan relatera till. Det gäller även när det handlar om krämpor och värk. Vi vill visa att Kronans Apotek är den självklara destinationen för att prata om, och få hjälp med, allt kring hållbar läkemedelsanvändning, kropp och hälsa, säger Nayeli Kremb, art director på Perfect Fools.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.