Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kronans Droghandel väljer Le Bureau

Publicerad: 15 januari 2013, 10:52

Gustaf Sehlstedt, vd Le Bureau

Foto: Andreas Alfredsson

Efter en upphandling har Kronans Droghandel valt att Le Bureau som ny huvudbyrå. Kronans Droghandel är en av Sveriges tre största apoteksaktörer. Nu står man inför en vidareutveckling av sin kommunikation i syfte att positionera varumärket och stärka försäljningen.


Ämnen i artikeln:

Kronans DroghandelLe Bureau

Kronans Droghandel har valt Le Bureau på grund av deras förmåga att tänka utanför ramen.

– I takt med att vi ska utveckla och stärka vårt varumärke ytterligare, känner vi ett behov av att ta nya grepp med vår kommunikation. Le Bureau har visat att dom förstår vår affär och visar på ett okonventionellt tänkande som vi fastnat för, berättar Jonas Levin, sortiments- och marknadsdirektör på Kronans Droghandel.

Samarbetet inleddes nyligen. Ett kommunikationsstrategiskt arbete står överst på agendan, men när den första större kampanjen kommer är Jonas Levin mer förtegen om.

– Vi har kommit en bit på väg, och nu ska vi ta nästa steg men när resultatet blir synligt kan jag i dagsläget inte säga, säger Jonas Levin.

Le Bureau är glada och entusiastiska över den nya kunden.

– Vi är väldigt glada över att få vara med och ta oss an de utmaningar som Kronans Droghandel står inför. Varumärket har en stor potential på en väldigt likriktad och konventionell marknad, säger Gustaf Sehlstedt, vd och kundansvarig på Le Bureau.

Arbetsgruppen som kommer jobba med uppdraget hos Le Bureau är:

Emma Eriksson, ad
Claes Kjellström, copywriter
Amanda Bermheden, produktionsledare
Gustaf Sehlstedt, kundansvarig

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kronans DroghandelLe Bureau

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.