Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 Februari 2019, 08:13
I höstas tog Susanne Zabrodsky över som ny varumärkeschef på Kronfågel. Hennes första kampanjdrag blir att väcka liv i den gamla "Kyckling på fredag"-jingeln.
Årets reklamsnackis är utan tvekan Gillettes försök att skruva på sin klassiska slogan "The best a man can get".
Nu försöker en aktör på den svenska marknaden med ett liknande konststycke. Det är Kronfågel och reklambyrån Nosy som väcker liv i jingeln "Kyckling på fredag" från 2000. Initiativtagare till re-lanseringen är Susanne Zabrodsky som i september 2018 tillträdde som ny varumärkeschef på Kronfågel, senast kommer hon från Passion Lab.
I den nya tappningen riktar Kronfågel in sig på det heligast av heliga - svenskarnas helgtacos - och försöker få oss att byta köttfärsen mot kycklingfärs. Bakom arrangemanget står Pierre Boutros som tidigare i karriären tagit fram McDonalds klassiker "Livet har sina goda stunder".