Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kronofogdens misstag blir reklamkampanj

Publicerad: 22 mars 2012, 14:58

"Kronofogden, vi förlåter er". Det säger Cramo i sin nya reklamkampanj, som en replik till fogden för att man felaktigt blev uthängt som konkursdrabbat.


Av misstag registrerade Kronofogdemyndigheten uthyrningsföretaget Cramo i konkurs.

Nu svarar Cramo på misstaget, med att göra en reklamkampanj där man förlåter fogden. Man passar samtidigt på att göra reklam för sitt nya bokslut, som visar på att företaget går bra, med en vinstmarginal på cirka 18 procent, efter avskrivningar.

Bakom kampanjen står byrån Grace Communication som i måndags fick uppdraget att göra en "annorlunda minikampanj", där uppdraget var att skapa en idé som dels informerar om Kronofogdens misstag, dels visar Cramos finansiella styrka och som på ett sympatiskt sätt stärker varumärket.

Anledningen till att Kronofogden registrerade Cramo i konkurs var för att uppgiften kom från ett konkursmål i Göteborgs tingsrätt där Cramo är sökande.

Kampanjen kommer att gå som helsida i Dagens Industri, på Cramos egna hemsida och via mail till kunder och leverantörer.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.