Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

KRY och LloydsApoteks i gemensam tv-satsning

Publicerad: 5 december 2016, 10:17

Samproduktion ska visa hur de två varumärkena tillsammans förenklar kontakten med sjukvården. Ahlstrand & Wållgren ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

KryAhlstrand & Wållgren

KRY är en tjänst där patienter kan träffa en läkare direkt via en app. Läkarmötet sker via video och användaren kan få råd, remiss eller recept. LloydsApotek är en av de stora apotekskedjorna i Sverige och har en tjänst för hemleverans av receptbelagda mediciner direkt från hemsidan.

Briefen till byrån Ahlstrand & Wållgren var att skapa ett tv-koncept i flera olika längder där två varumärken, med två olika tjänster, skulle få ta plats och enas under ett budskap.

–  För oss på KRY handlar det om att göra vård mer tillgängligt för alla, oavsett var man befinner sig. Våra KRY-läkare möjliggör detta genom videosamtal. Genom vårt samarbete med LloydsApotek har vi även kunnat integrera hemleverans av medicin direkt genom KRY-appen vilket många kunder varit otroligt nöjda med. Hälften av alla fysiska vårdcentralbesök idag kan egentligen avlastas genom läkarbesök via videosamtal och ibland är det ju väldigt skönt att slippa sitta i väntrummet." säger Anders Hallin, chief marketing officer på KRY i ett pressmeddelande.

Resultatet blev konceptet "Snabb hjälp när du behöver det som mest" och bygger på insikten; "Vem orkar gå till läkaren eller apoteket när man är sjuk?" Att det är när människor är riktigt krassliga som man måste palla sig till läkaren och apoteket när allt man vill är egentligen att ligga kvar i trygga sängen.

– Vi på LloydsApotek tror verkligen på samarbetet med KRY. Genom att sy ihop våra tjänster digitalt kan vi erbjuda människor ett snabbt, smidigt och prisvärt alternativ att träffa en läkare och få medicinerna hemskickade. Det handlar mycket om att få människor tänka nytt och ändra sitt beteende gällande läkarbesöket och inköp av receptbelagda mediciner, säger Fredrik Lindblad, marknadschef på LloydsApotek i en kommentar.

LloydsApoteks recepttjänst är integrerad i KRY-tjänsten. Efter ett läkarbesök där recept skrivs ut kommer patienten direkt till lloydsapotek.se och kan beställa hem sina mediciner. Genom att integrera tjänsterna tekniskt ökar kundupplevelsen och känslan av ett tydligt erbjudande. LloydsApotek.se fungerar även för människor som redan har ett recept från annan vårdgivare.

– Det har varit intressant att kommunicera dessa två varumärkens samarbete under ett paraply. Det är en nytänkande utveckling där man genom att alliera sig tydligt med en annan aktör blir starkare i sitt eget erbjudande samt kan dra nytta av varandras upparbetade kännedom och kundbas. KRY breddar sin tjänst och LloydsApotek når ut till sina konsumenter där de behöver det som mest.", säger Ulf Ahlstrand på Ahlstrand & Wållgren i en kommentar.


Uppdragsgivare
LloydsApotek: Fredrik Lindblad, Marknadschef
KRY: Anders Hallin, Fredrik Jung-Abbou, Malin Franzén
Arbetsgrupp Ahlstrand & Wållgren:
Kundansvarig: Ulf Ahlstrand
Copywriter: Joakim Wållgren
Art Director: Johan Schönfeldt
Produktionsledare: Ebba Krondahl
Produktionsbolag: Ligistfilm
Regissör: Peter Mars
Exekutiv Producent: Louis Dubois
Producent: Carl Ljungdahl
Fotograf: Paul Evans
Linjeproduktionsbolag: Stellar Film
Post-Produktion: Gangsters Post
Ljudstudio: Flickorna Larsson

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KryAhlstrand & Wållgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News