Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Kul att slå Stockholmsbyråerna"

Publicerad: 1 Mars 2011, 14:45

Det går bra för Karlstadbyrån Clara. Efter en större byråupphandling tog man hem uppdraget att göra Elbranschens kampanjer – och slog därmed flera Stockholmsbyråer. – Det är alltid kul att slå Stockholmsbyråerna, säger Jan Svensson, projektledare på Clara, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Clara

Det blev reklambyrån Clara från Karlstad som tog hem uppdraget när Elbranschen via sina branschförbund EIO (Elektriska Installatörs Organisationen) samt SEG (som är alla grossistersmotsvarighet) nu skall gå ut gemensamt och driva ett antal nationella kampanjer. Flera stora stockhomsbyrår deltog vid byråupphandlingen.

– Det är ett betydande uppdrag uppdrag för oss, ett av de största på länge. Som gammal ex-stockholmare känns det ju alltid bra att slå Stockholmsbyråerna också, skrattar Jan Svensson.

Det handlar ofta om stora uppdrag när den här typen av branschförbund ska visa upp sig, exakt hur stort vill inte Jan Svensson gå in på men det handlar om många miljoner kronor.

2010 var ett ”skitår” för Clara även om det vände rejält mot slutet av året. Nu ser man mycket positivt på det nya året och framtiden.

– Vi har mycket höga förväntningar på 2011, vi har hållit på att ställa om organisationen och bl a kopplat på PR och fler kommunikationskonsulter, vilket också var en del i erbjudandet till kunden, vi vill erbjuda ett bredare varumärkesarbete än "bara" reklam, säger Jan Svensson.

Nyligen gjorde Clara flera nyrekryteringar och byrån har idag 15 anställda.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Clara

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.