Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Kul med ett så nytt medium"

Publicerad: 4 November 2011, 12:51

Garbergs har gjort sin första annons anpassad för surfplattor. Amnesty är kunden.


Ämnen i artikeln:

SurfplattepanelenGarbergsAmnesty

Annonsen är en del av arbetet med surfplattepanelen, där en samlad skara med stor digital kunskap bedömer reklamkampanjer i surfplattor. Garbergs står bakom annonsen.

Hur upplevde ni arbetet med ipad-annonsen?
– Kul att jobba med ett medium som är så pass nytt. Det skapar en genväg till idéer och lösningar som man aldrig sett förut. Däremot upplevde vi att några led i produktionen har en liten bit kvar innan det tekniska fungerar till 100 procent, säger Magnus Hällstén, digital director och Sebastian Smedberg, ad, på Garbergs till Resume.se.

Hur tänkte ni när det gällde att anpassa annonsen till mediet?
– Annonserna är en del i en större kampanj för Amnesty där hela idén är att uppmärksamma sms-aktivism genom att använda lås upp-funktionen i bland annat iPhone och iPad. Därför passade Dn:s iPad-format utmärkt. Vi ville hitta ett intressant sätt att överraska och få mottagaren att interagera med annonsen. Och göra något som ingen har gjort tidigare.

Har arbetet gett mersmak?
– Absolut.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.