Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kultur mitt i kommersen

Publicerad: 26 September 2012, 13:20

Köpcentret Gallerian i Stockholm ger under två veckor ett smakprov på huvudstadens kulturutbud i höst under "Premiärdagarna". Besökarna får ta del av utdrag från Dansens Hus, Dramaten och Kungliga Operans program. För Kommunikationen står Projector.


Ämnen i artikeln:

ProjectorGallerianDramaten

Premiärdagarna sker löpande fram till den 11 oktober från Gallerian i centrala Stockholm. Här levereras ett axplock av höjdpunkter från Stockholms kulturscen höst.

Dagarna uppmärksammas i Projectors höstkampanj för varuhuset. Där bland annat vänner på Gallerians facebooksida har möjlighet att få gratis biljetter till höstens kulturevenemang hos bland annat Dramaten, Dansens Hus och Kungliga Operan.

Arrangemanget startar i dag och kommer bland annat innefatta ett kulturforum med artisten Salem Al Fakir och konstnären Ernst Billgren bakom spakarna i köpcentret.

Syftet med Premiärdagarna är att göra Stockholms kulturutbud mer lättillgängligt och öppna upp för ungdomar som annars inte brukar ta besöka kulturevenemang när de shoppar i varuhuset.

– Gallerian vill göra city roligare och vi har en bred publik. Vi vill spegla det som är nytt och aktuellt i Stockholm och bjuda våra besökare på det. Därför känns det jätteroligt att låna ut vår scen till våra samarbetspartners som kan visa upp smakprov från höstens repertoarer och nå stockholmare och turister på ett helt nytt sätt, säger Anders Salomonsson marknadsansvarig på Gallerian.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ProjectorGallerianDramaten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.