Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kunden som vunnit mest i Cannes

Publicerad: 19 juni 2008, 11:00

V&S Absolut Spirits är de stora vinnarna bland kunderna med ett guld i Cyber, ett silver i Design och ett brons i Promo. – Det här är början på en ny era för Absolut, säger Karl-Johan Bogefors, global director pr & events på Absolut.


Karl-Johan Bogefors. Foto. Linus Fremin.

– Vi är jätteglada, speciellt över guldet då internet är det medium som  gäller just nu. Vi är ett varumärke som har lång historia av att göra bra och  innovativ reklam och det visar sig också i det här bidraget, säger Karl-Johan  Bogefors.

– Det är ett sätt att få erkännande för innovativ kommunikation som  driver varumärket framåt. I bidraget har konst och teknologi mött varandra och  det är superkul att juryn har belönat det.

Hade ni trott att det skulle gå så  bra?
– Nej, jag hade inte gjort det. Den här är ju en väldigt nischad kampanj  för ett globalt varumärke som har fått ett fantastiskt genomslag. Alla på Great  Works och Frankenstein har verkligen gått in med sin själ i  projektet.

Great Works vann guld i Cyber, Family Business vann silver i Design och  brons i Promo för Absolut.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.