Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Kundintaget ökade med 522 procent”

Publicerad: 3 februari 2014, 09:47

Nyheter365s native-samarbete med Aftonbladet för printbilagor.

Aftonbladets samarbete med Nyheter365 om native advertising – även i printbilagor – gav stor effekt för kunden NordicBet. – Kundintaget under veckan när bilagan kom ut ökade med 522 procent, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på spelbolaget, i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetNyheter365Johan RiknerNordicBet

Nyheter365, som ägs av Tre Kronor, producerar i dag innehåll har en rad större nyhetssajter och lokaltidningar som kunder.

I ett samarbete med Aftonbladet har konceptet tagits vidare även till printbilagor.

– Det handlar om att både i språk och form skapa en bilaga som påminner om Aftonbladet. Men anpassat efter annonsörens varumärkesförutsättningar och med tydlighet visa att det är en annons, säger Johan Rikner, vd på Nyheter365, i en kommentar.

Kunder som nappat på upplägget är bland annat mobiloperatören Wifo, Secret Escapes och NordicBet, enligt ett pressmeddelande.

– Vi var väldigt nöjda med bilagan om junior-VM som kom ut på juldagen i Aftonbladet. Tillsammans med placeringen i Aftonbladet blev det en av våra starkaste marknadsinsatser under 2013. Kundintaget under veckan när bilagan kom ut ökade med 522 procent jämfört med samma period året innan, vilket vi är mycket glada för, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på NordicBet, i en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News