Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 februari 2014, 09:47
Nyheter365s native-samarbete med Aftonbladet för printbilagor.
Aftonbladets samarbete med Nyheter365 om native advertising – även i printbilagor – gav stor effekt för kunden NordicBet. – Kundintaget under veckan när bilagan kom ut ökade med 522 procent, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på spelbolaget, i en kommentar.
Nyheter365, som ägs av Tre Kronor, producerar i dag innehåll har en rad större nyhetssajter och lokaltidningar som kunder.
I ett samarbete med Aftonbladet har konceptet tagits vidare även till printbilagor.
– Det handlar om att både i språk och form skapa en bilaga som påminner om Aftonbladet. Men anpassat efter annonsörens varumärkesförutsättningar och med tydlighet visa att det är en annons, säger Johan Rikner, vd på Nyheter365, i en kommentar.
Kunder som nappat på upplägget är bland annat mobiloperatören Wifo, Secret Escapes och NordicBet, enligt ett pressmeddelande.
– Vi var väldigt nöjda med bilagan om junior-VM som kom ut på juldagen i Aftonbladet. Tillsammans med placeringen i Aftonbladet blev det en av våra starkaste marknadsinsatser under 2013. Kundintaget under veckan när bilagan kom ut ökade med 522 procent jämfört med samma period året innan, vilket vi är mycket glada för, säger Henrik Lengstedt, marknadskoordinator på NordicBet, i en kommentar.
Magnus Helander