Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kundrusch för Blomquist

Publicerad: 26 oktober 2010, 13:50

Reklambyrån Blomquist har dragit in fyra nya kunder på två månader. Det är en ovan känsla säger vd Mikael Rubinsson: – Det var flera år sedan vi fick in så många på så kort tid, säger han.


Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Ovant läge. Mikael Rubinsson på Blomqvist är inte van att få nya kunder. Nu kom fyra i tät följd. Foto: Lisa Åberg.

– Vi är vana vid att jobba länge med våra uppdragsgivare, säger vd Mikael Rubinsson.

– Det innebär också att vi inte så ofta får in nya kunder.

Det kommer en ny kund kanske en eller två gånger om året.

Men nu har det rasslat till efter sommaren. Sedan dess har byrån börjat jobba med Foodmark Swedens matvarumärke Rydbergs, shoppingcenterägaren Citycons nybygge i Åkersberga,  Stockholms stads kulturförvaltning och Aktieinvest.

Intäktsmässigt är det svårt att definiera vad det betyder för byrån, men Mikael Rubinssons bedömning är att de ökar sin omsättning med mellan 15 och 20 procent.

– Det är för tidigt att säga om vi behöver anställa, säger han.
– Men det är en nytändning för hela byrån. Det är jättekul att det kommer nya kunder. Vi som annars är stabila och jobbar på med våra gamla.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.