Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kung Markatta hyllar alla politiskt korrekta

Publicerad: 11 februari 2013, 07:30

Kampanj på Facebook.

Kung Markatta hyllar alla politkskt korrekta på Facebook i sin nya kampanj för te. Genom att göra deras test kan du ta reda på hur PK du är.


Ämnen i artikeln:

Lite Attention

Det ekologiska matvarumärket Kung Markatta vill hylla alla som är politiskt korrekta, när de nu relanserar sitt te. I ett Facebook-test kan användarna testa hur politiskt korrekta de är. Poängen är att de knappast blir mer PK än att köpa teet, som är Krav-märkt, Fair Trade och Äkta vara.
– När Kung Markatta skulle relansera sitt te-sortiment såg vi hur många märkningar teerna har och fick idéen om att göra ett PK-test. Genom testet får Kung Markatta poängterat att man inte ska skämmas för att vara PK, tvärtom, säger Malin Wikerberg, cd på Lite Attention som ligger bakom kampanjen.

PK-testet kollar av användarna profiler genom statusuppdateringar, vänner, check-ins och likes för att ta reda på hur PK personen egentligen är.

Dynamic Dog har producerat kampanjen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Lite Attention

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News