Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag25.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kung Markatta till Lite Attention

Publicerad: 5 December 2012, 16:02

Malmöbyrån Lite Attention kniper uppdraget som ny huvudbyrå för det ekologiska livsmedelsvarumärket Kung Markatta.


Ämnen i artikeln:

Lite AttentionMalin Wikerberg

I mars 2012 grundades Lite Attention av Malin Wikerberg cd och copy, Linda Renulf vd och projektledare och Lina Andersson art director. Trion hoppade då av sina uppdrag på Hilanders Kitchen.

Redan från första början har byrån haft kunder och varumärken såsom Felix, Ekströms, Önos, Haldex och Outlet Syd.

Under hösten har byrån utökat med produktionsledare Nina Israelson från The Fan Club, kreatör Paola Pellettieri, tidigare på bland annat DDB och Garbergs och interactive art director Jone Eskilsson, senast från South Valentin.

Nu vinner Lite Attention uppdraget att bli huvudbyrå för det ekologiska varumärket Kung Markatta.

- Vi har blivit uppvaktade av reklambyråer från hela Sverige men först med Lite Attention fann vi en byrå med rätt kompetens inom just mat. De har helt enkelt erfarenheten och engagemanget som vi letat efter, säger Sara Termén marknadschef på Kung Markatta.

Lite Attention ska ta fram en ny varumärkesstrategi och ett nytt
kommunikationskoncept för Kung Markatta under 2013. Digital partner blir Dynamic Dog.

- Det ska bli jätteroligt det här, ett viktigt uppdrag på många sätt med tanke på hur världen och livsmedelsindustrin ser ut. Kung Markatta har ett gediget kunnande kring ekologisk mat och hur vi kan äta bättre för både hälsan och miljön. Dessutom har de en stark känsla för mattrender, berättar Linda Renulf vd på Lite Attention

Lite Attention har också precis vunnit en byråupphandling för ett projekt inom Malmö Stad - Framtidens Trafik, och har under hösten börjat samarbeta med Skåne Stadsmission.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.