Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kvällens andra guldägg för The Swedish Number

Publicerad: 4 Maj 2017, 12:58

Ingos The Swedish Number tar hem sitt andra guldägg för kvällen genom segern i kategorin mobilt.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberSvenska TuristföreningenIngoReklamGuldäggetGuldägget 2017

Efter att tidigare under kvällen ha tagit hem Guldägg i kategorin PR tar The Swedish Number hem sitt andra ägg genom vinst i kategorin mobilt. Kampanjen lockade samtal från över 180 länder världen över och toppade Appstores listor i Sverige.

– Sverige är det optimala landet att göra det här i, med tanke på öppenheten och det demokratiska samhället vi lever i. Vi har haft yttrandefrihet så länge och vi respekterar olikheter på ett sätt som inte så många andra länder gör. Och så älskar ju svenskar att få tala om Sverige, vilket framförallt framkommer när vi är utomlands, berättade en sprudlande glad Björn Ståhl på Ingo efter att Barack Obama omnämnt kampanjen i ett av sina tal.

"Lika enkelt och genialiskt som det är svårt. Att genom mobilens mest basala funktion, det personliga samtalet, lyckas sprida ett budskap om öppenhet och yttrandefrihet över hela världen. Vi sträcker alla på oss lite extra och välkomnar Svenska Turistföreningen och Swedish Number upp på scenen" lyder juryns motivering.

Tre Silverägg delas ut i kategorin mobilt. Dessa går till; Åkestam Holst med kampanjen "Broadcast without borders" för Refugee Phones, Edelman Deportivo med kampanjen "Give a beep" för Hövding samt Garbergs med "Snowden out of office" för Amnesty International.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.