Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kvartetten som slåss för Sverige i Young Creatives

Publicerad: 25 september 2014, 08:12

KOMM är svensk partner för Eurobest och har nu valt ut de kreatörsteam som ska tävla för Sverige i Helsingfors. Anton Ström på Scholz & Friends och Mathias Svensson på Doe Blomberg Gottberg utgör den ena duon, medan Joseph Borenstein och Linnéa Rinnäs på Cohn & Wolfe utgör det andra teamet.


Ämnen i artikeln:

Scholtz & FriendsDoe Blomberg GottbergKOMMCohn & Wolfe

Båda teamen vann den svenska uttagningen till Young Lions i Cannes i år och ska nu slåss i Eurobest Young Creatives, som riktar sig till kreatörer som är 28 år eller yngre.

- Det är en ynnest för oss att få åka till Helsingfors och tävla mot Europas bästa unga kreatörer. Vi är taggade till tänderna och ser fram emot att ta oss an utmaningen, säger Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, PR-konsulter på Cohn & Wolfe i en kommentar.

Tävlingen innebär att man får 48 timmar på sig att ta fram en integrerad kampanj för en ideell organisation utifrån en brief.

- Det ska bli jäkligt skoj att få tävla i Eurobest. Vårt silver i Cannes i somras gav oss blodad tand, så nu är det bara guld som gäller, säger Mathias Svensson, copywriter på Doe Blomberg Gottberg, som alltså är i team med Anton Ström på Scholz & Friends.

Vinnarnas presenteras på Eurobests prisutdelning den 3 december i Helsingfors i Finland.

Eurobest drivs av just Cannes Lions och KOMM är svensk partner för både Eurobest och Cannes Lions sedan år 20004.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.