Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Kvinnan är mer kritisk i sin köpprocess”

Publicerad: 28 maj 2012, 08:10

Jonas Sandström.

Åhléns värvar Jonas Sandström, marknadschef och ansvarig för den framgångsrika lanseringen av gallerian MOOD. Sandström blir chef för den nya satsningen Åhléns Tjänster och Erbjudanden.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Det nya konceptet Åhléns Tjänster och Erbjudanden ska hjälpa till att förverkliga visionen om att bli  " den moderna kvinnans favorit".

– Jag har alltid arbetat med det människor gör när de är lediga och främst med varumärken som vänder sig till kvinnor. Kvinnan är mer kritisk i sin köpprocess och ofta den som tar de stora köpbesluten, varför denna målgrupp attraherar mig. Det känns spännande att vara med och utveckla detta nya koncept på Åhléns som ska ge våra kunder en unik shoppingupplevelse, säger Jonas Sandström i ett pressmeddelande.

Förutom MOOD  har Jonas Sandström ett förflutet som grundare av träningskedjan "Workouten" och den kritikerrosade Restaurang Koloni. Han driver även ett hotell och en resebyrå i Kapstaden, samt har kontinuerligt medverkat som inredare i exempelvis Kanal 5:s Roomservice och som inspiratör i flera böcker och tidningar.

– Vi vill säkerställa att besöket i varuhuset blir en upplevelse som gör att våra kunder stannar länge och kommer tillbaka ofta. Åhléns Tjänster och Erbjudanden kommer att fokusera på utveckling av nya och inspirerande koncept för befintliga och nya kunder under devisen "förbättra, förenkla, och förgylla", säger Ann-Christin Edling Jönsson, försäljningschef och tf. VD på Åhléns, i pressmeddelandet.

Jonas Sandström tillträder den nya tjänsten den 23 juli.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.