Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 februari 2011, 11:35
I sin nya kampanj ställer Frödinge ut 2 000 plastgrodor i butiker runt om i landet. Hittar man grodan och kysser den får man – inte en prins men väl en prinsessbakelse. – Implicit säger vi: kyss grodan så förvandlas den till en prinsessbakelse, säger Anders Hasselstrand, vd på Klirr, som ligger bakom kampanjen.
På grodorna, som gömts i olika butiker i landet, sitter en liten skylt med texten: ”Kyss mig! Ta med mig till kassan tillsammans med ett paket Frödinge Prinssessbakelser så bjuder vi på bakelserna”
– Implicit säger vi: kyss grodan så förvandlas den till en prinsessbakelse, säger Anders Hasselstrand.
Han berättar att reaktionerna på kampanjen från säljkåren och handeln hittills varit mycket positiv.
– Vi har fått en jättebra reaktion från säljkåren och handeln har verkligen tagit emot kampanjen med öppna armar.
Förutom grodorna kommer man att komplettera med skyltar i anslutning till bakelserna med budskap som: ”Känn dig som en prinsessa” och ”Hitta mig, kyss mig, och lös in mig”.
Inom en vecka tror Anders Hasselstrand att alla grodorna hittats och lösts in.
Christian Ström