Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Kyss mig och ta med mig till kassan"

Publicerad: 18 Februari 2011, 11:35

I sin nya kampanj ställer Frödinge ut 2 000 plastgrodor i butiker runt om i landet. Hittar man grodan och kysser den får man – inte en prins men väl en prinsessbakelse. – Implicit säger vi: kyss grodan så förvandlas den till en prinsessbakelse, säger Anders Hasselstrand, vd på Klirr, som ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

KlirrAnders Hasselstrand

På grodorna, som gömts i olika butiker i landet, sitter en liten skylt med texten: ”Kyss mig! Ta med mig till kassan tillsammans med ett paket Frödinge Prinssessbakelser så bjuder vi på bakelserna”

– Implicit säger vi: kyss grodan så förvandlas den till en prinsessbakelse, säger Anders Hasselstrand.

Han berättar att reaktionerna på kampanjen från säljkåren och handeln hittills varit mycket positiv.

– Vi har fått en jättebra reaktion från säljkåren och handeln har verkligen tagit emot kampanjen med öppna armar.

Förutom grodorna kommer man att komplettera med skyltar i anslutning till bakelserna med budskap som: ”Känn dig som en prinsessa” och ”Hitta mig, kyss mig, och lös in mig”.

Inom en vecka tror Anders Hasselstrand att alla grodorna hittats och lösts in.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

KlirrAnders Hasselstrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.