Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

L.A ska göra "ocoola" Risifrutti coolt bland ungdomar

Publicerad: 25 juni 2018, 14:32

Foto: Pressbild

Risifrutti lanserar kampanjen "Big in L.A", med förhoppning om att personer som vuxit upp med produkten ska förknippa den med mer än barndom och nostalgi.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiReklamKampanjRisifrutti

Risifrutti vill inte längre att svenska ungdomar enbart ska förknippa produkten med barndom och nostalgi. Därför lanserar man nu kampanjen "Big in L.A", där man leker med tanken att Risifrutti slagit stort i Los Angeles och blivit en del av trenderna.

I kampanjen syns beauty-bloggaren "Skin with Susie", water bottle flip trick-
gänget och yoga-instruktören, i ett format som ungdomar dagligen konsumerar.

– Ett väldigt intressant och kul uppdrag där vi alltså har en målgrupp som redan tycker om att äta produkten, varför vi inte behöver övertyga dem om att den smakar bra. Däremot behöver vi få Risifrutti-varumärket att bli relevant och omtyckt av detta gäng. Därför behöver vi kommunicera på ett, för Risifrutti, nytt och annorlunda sätt. Kampanjen är 100 procent fejk och det är en del av idén. Transparent och med självdistans, det tycker vi är coolt." Gustav Egerstedt, CD, Saatchi & Saatchi, i en kommentar.

Kampanjen kommer att synas på Youtube, Instagram, Snapchat och Facebook. Även två printannonser och influencer-samarbeten med stora profiler i målgruppen kommer att spinna vidare på kampanjen.

– Det här är första gången vi gör en hel kampanj riktad till ungdomar. Något som gjort att vi har behövt ta i och gå utanför vår vanliga comfort-zone. Samtidigt vill vi självklart behålla den röda tråd kring vad Risifrutti som varumärke står för, dvs att sprida positiv energi. Det ska bli otroligt spännande att se hur kampanjen tas emot." Joakim Wictorin, Orkla Foods Sverige.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Orkla Foods Sverige, Risifrutti
Joakim Wictorin - Marketing Manager
Alia Jassim – Brand Manager

Reklambyrå: Saatchi & Saatchi
Creative Director/Art Director: Gustav Egerstedt
Copywriter: Katja Janford
Projektledare: Jonas Brodén
Produktionsledare: Louise Persson
Digital planner: Peter Arneryd

Produktionsbolag: Camp David Film
Regissör: Robert Jitzmark
Producent: Rickard Edholm
Produktionsledare: Camilla Falk
Fotograf: Zev Schmitz

Mediebyrå: OMD
Client Manager: Catherine Simbas
Medieplanerare: William Källback Winter

Kampanjfilmerna kan du se här:

Risifrutti - LA "News" from Saatchi & Saatchi Stockholm on Vimeo.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.