Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Labero kränger brandsläckare med eldshow

Publicerad: 26 september 2013, 12:55

Joe Labero passar på att göra reklam för brandsläckare i samband med att hans eldshow "Inferno" har världspremiär på Hamburger Börs ikväll.


- Eld är farligt, det är lätt att glömma när man ser showen. För att visa min stora respekt för bränder kommer jag att brandsäkra våra lokaler extra med Firephant brandsläckare, säger Joe Labero som dessutom passar på att dela ut Firephant-eldsläckare till premiärpubliken.

För Firephant, som är ett nytt varumärke under Housegard, är samarbetet med Joe Labero en del i en lanseringskampanj för den nya brandsläckaren under hösten. Kampanjen har fokus på PR-aktiviteter i såväl traditionella som sociala medier och man har också tagit fram en undersökning om hur svenskarna ser på brandsäkerhet.

– När vi kom på idén fick Prat PR hjälpa oss att sy ihop samarbetet med Joe Labero, säger Magnus Clavegård som är globalt ansvarig för lanseringen. Vi såg Inferno som en bra möjlighet att synas och skapa uppmärksamhet kring Firephant innan lanseringen. Labero har lärt sig en del om brandsäkerhet under sina år som magiker och i Inferno är det fler eldnummer än någonsin. Därför känns det naturligt med ett samarbete kring brandsäkerhet.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.