Reklam
LaChapelle samarbetar med svenskbyråer
Publicerad: 8 juli 2009, 06:42
Inför skolstarten i har North Kingdom tagit fram en webbkampanj tillsammans med Visual Art för det amerikanska klädmärket JC Penney. Kampanjen är regisserad av David LaChapelle.
LF
Linda Fagerlind
Kampanjen ”Get that Look” vänder sig till skolungdomar. Den består både utav en webbkampanj och av reklamfilmer. Bakom webbkampanjen står North Kingdom och Visual Art. Dessutom är filmerna regisserade av den världsberömda fotografen David LaChapelle.
Enheterna i kampanjen bygger på samma tema och kampanjen, som lanserades för en dryg månad sedan, går både på tv och på bio i USA.
Kampanjen är ett samarbete mellan Visual Art och North Kingdom. Det är första gången de båda byråerna gör ett gemensamt projekt.
På sajten kan man följa de olika karaktärerna i high school. Både reklamfilmen och de olika delarna på sajten har en direkt koppling till den numera kultförklarade ungdomsfilmen ”The Breakfast Club” som hade premiär 1985.
På sajten kan man förutom se filmen även byta kläder på ungdomarna, tävla samt spela ett klassiskt 80-tals pixel spel.