Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 mars 2008, 10:56
Högskolan i Skövde har genomfört en upphandling av reklambyråtjänster. Vinnare blev den Göteborgsbaserade reklambyrån Lakritz.
Totalt mottog Högskolan i Skövde sju anbud. Målet var att hitta en reklambyrå som tillsammans med informationsavdelningen på högskolan kunde ta fram en plattform för kommunikation och varumärke, en grafisk manual samt grafiska mallar för Högskolans totala marknadsföring.
Vinnare blev Lakritz som nu ska ta hand om skolans marknadsföring vad det gäller webb, katalog, annonser, trycksaker, dm, utomhusreklam, radio och tv.
Upphandlingen slutfördes för en vecka sedan.
– Vi har nu det totala marknadsföringsansvaret för högskolan under två år, säger Håkan Larsson, vd på Lakritz.
Vad ska ni göra?
– Vi ska öka attraktionen för skolan, öka antalet elever och få dem att stanna hela utbildningstiden, säger Håkan Larsson.
Är avhopp ett problem skolan har idag?
– Det är ett problem de flesta skolor har idag och inget specifikt för just Högskolan i Skövde, men vi ska försöka komma åt problemet.
Det första resultatet av det nya samarbetet kommer att synas till hösten. Nu till våren kommer Lakritz att påbörja det strategiska arbetet.
Tidigare har högskolan skött marknadsföringen inhouse samt samarbetat med olika byråer på frilansbasis. Skolan har inte samarbetet med Lakritz tidigare.
Har ni haft andra skolor som kunder tidigare?
– Ja det har vi men nu förhindrar kontraktet oss från att ta jobb för andra lärosäten, säger Håkan Larsson.
Linda Fagerlind