Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Laleh och Cazzette bakom låt i Audi-kampanj – inspelad för 3D

Publicerad: 24 Maj 2016, 10:44

Foto: Kampanjbild/Audi

Åkestam Holst har tagit fram en ny kampanj för Audi, där man låtit spela in en house-låt helt anpassad till bilens nya ljudsystem, som uppges ge en musikupplevelse i 3D.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudi

Houseduon Cazzette har tillsammans med artisten Laleh tagit fram en "3D-låt" som är anpassad till det ljudsystem från Bang & Olufsen som utrustar nya Audi A4. Med 19 högtalare ska ljudet både färdas horisontellt som i vanlig ordning, men också vertikalt – vilket ska ge "musiken en helt ny dimension".

Sebastian Furrer från houseduon Cazzette berättar att de hoppade mellan bilen och studion med målet att hitta en perfekt mix.
– Vi ville att varje element i låten skulle hjälpa till att skapa en maximerad 3D-upplevelse. Vi är supernöjda med resultatet och det ska bli kul att låta folk premiärlyssna på låten genom ett grymt ljudsystem, säger han i en kommentar.

Nedan berättar medlemmarna från Cazzette om projektet i en film.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.