Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lånade julen – fick Guldägg på köpet

Publicerad: 14 april 2011, 21:54

Garbergs vinner Guldägg i kategorin Utomhus för kampanjen "Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere".


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2011Garbergs

Guldägget i kategorin Utomhus går till Garbergs för deras kampanj "Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere". Juryns motivering löd:

"Ni lånade vår käraste tradition, ni använde dess nackdel och det gjorde ni på ett intelligent, varmt och ett fantastiskt bra sätt, så: Från oss alla, till er alla, ett riktigt välförtjänt Guldägg."

Förra året vanns kategorin av DDB Stockholm för kampanjen "Fyllefingret".

Guldägg 2011 kategori Utomhus

Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission Uppdragsgivare ansvarig: Yvonne Borg Art Director: Mattias Dahlqvist Copywriter: Hampus Mattsson Creative Director: Petter Ödeen Formgivare: Jacob Frisk Originalare: Roger Blomqvist-Ranft Produktionsledare: Birgitta Samuelsson Projektledare: Pernilla Berg Uppdragsgivare: Sandra Axell Digital Director: Magnus Hällstén Övrigt: Attracta (Stureplansskärm), SVT: Anna Haupt, Disney: Linda M Andersson Digitalbyrå: Stopp

Silverägg 2011 kategori Utomhus

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Catch The Goodies Uppdragsgivare: Svenska McDonald’s Art Director: Fredrik Simonsson Copywriter: Magnus Jakobsson Executive Creative Director: Andreas Dahlqvist Original Artwork: Johanna Karsten Produktionsledare: Lina Tuikka Reklambyrå: DDB Stockholm

Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Vi som äter ketchup till allt utom pannkakor Uppdragsgivare: Felix Ketchup Art Director: Fredrik Josefsson Copywriter: Adam Reuterskiöld Creative Director: Andreas Ullenius Originalare: Lotta Persson Illustratör: Andreas Bennwik/Rithuset Planner: Dan Landin Produktionsledare: Madeleine Carlsson Projektledare: Kjell Månsson Uppdragsgivare: Cecilia Sajland Reklambyrå: Åkestam Holst
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Mobilkraschen Uppdragsgivare: NTF Uppdragsgivare ansvarig: Helen Sjöberg Art Director: Rickard Villard Creative Director: Villard/Bartholf Formgivare: Jesper Kewenter Fotograf: Peter Alendahl Retusch: Bildinstitutet/Andreas Lindström, Roland Lindgren, Andreas Wollmer

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: TILT Uppdragsgivare: Universeum Art Director: Pål Eneroth Copywriter: Leo Magnusson Formgivare: Magnus Almberg, Icka Samrin Originalare: Factory Forsman & Bodenfors Produktionsledare: Erica Berghagen Projektledare: Jerk Zander Repro: Factory Forsman & Bodenfors Retusch: Factory Forsman & Bodenfors, Aorta Uppdragsgivare: Cecilia Sjöstedt Webbproducent: Malin Careborg Mediebyrå: Bright Media Reklambyrå: Forsman & Bodenfors Tryckeri: GigantPrint

Diplom 2011 kategori Utomhus

Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Motion Detector Billboard Uppdragsgivare: Sweco

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Är det här ditt liv? Uppdragsgivare: Papercut

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Jättetelefonen Uppdragsgivare: Tele2

Byrå: Volt Bidragsnamn: Londonbussen Uppdragsgivare: Norwegian

Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att bryta en gammal jultradition Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission

Juryn

Andreas Ullenius (kategoriordförande) Åkestam Holst,

Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann,

Emmeli Österdahl, DDB Stockholm,

Emma Eriksson, Le Bureau,

Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors,

Lotta Mellgren, Ester,

Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi,

Enis Püpülek, WW\TBWA,

Beatrice Feuk Dahlström, IUM,

Kerstin Engberg, INGO,

Helena Westin, Tre Kronor.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2011Garbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.