Reklam
Lånade julen – fick Guldägg på köpet
Publicerad: 14 april 2011, 21:54
Garbergs vinner Guldägg i kategorin Utomhus för kampanjen "Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere".
CS
Christian Ström
Guldägget i kategorin Utomhus går till Garbergs för deras kampanj "Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere". Juryns motivering löd:
"Ni lånade vår käraste tradition, ni använde dess nackdel och det gjorde ni på ett intelligent, varmt och ett fantastiskt bra sätt, så: Från oss alla, till er alla, ett riktigt välförtjänt Guldägg."
Förra året vanns kategorin av DDB Stockholm för kampanjen "Fyllefingret".
Guldägg 2011 kategori Utomhus
Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission Uppdragsgivare ansvarig: Yvonne Borg Art Director: Mattias Dahlqvist Copywriter: Hampus Mattsson Creative Director: Petter Ödeen Formgivare: Jacob Frisk Originalare: Roger Blomqvist-Ranft Produktionsledare: Birgitta Samuelsson Projektledare: Pernilla Berg Uppdragsgivare: Sandra Axell Digital Director: Magnus Hällstén Övrigt: Attracta (Stureplansskärm), SVT: Anna Haupt, Disney: Linda M Andersson Digitalbyrå: Stopp
Silverägg 2011 kategori Utomhus
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Catch The Goodies Uppdragsgivare: Svenska McDonald’s Art Director: Fredrik Simonsson Copywriter: Magnus Jakobsson Executive Creative Director: Andreas Dahlqvist Original Artwork: Johanna Karsten Produktionsledare: Lina Tuikka Reklambyrå: DDB Stockholm
Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Vi som äter ketchup till allt utom pannkakor Uppdragsgivare: Felix Ketchup Art Director: Fredrik Josefsson Copywriter: Adam Reuterskiöld Creative Director: Andreas Ullenius Originalare: Lotta Persson Illustratör: Andreas Bennwik/Rithuset Planner: Dan Landin Produktionsledare: Madeleine Carlsson Projektledare: Kjell Månsson Uppdragsgivare: Cecilia Sajland Reklambyrå: Åkestam Holst
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Mobilkraschen Uppdragsgivare: NTF Uppdragsgivare ansvarig: Helen Sjöberg Art Director: Rickard Villard Creative Director: Villard/Bartholf Formgivare: Jesper Kewenter Fotograf: Peter Alendahl Retusch: Bildinstitutet/Andreas Lindström, Roland Lindgren, Andreas Wollmer
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: TILT Uppdragsgivare: Universeum Art Director: Pål Eneroth Copywriter: Leo Magnusson Formgivare: Magnus Almberg, Icka Samrin Originalare: Factory Forsman & Bodenfors Produktionsledare: Erica Berghagen Projektledare: Jerk Zander Repro: Factory Forsman & Bodenfors Retusch: Factory Forsman & Bodenfors, Aorta Uppdragsgivare: Cecilia Sjöstedt Webbproducent: Malin Careborg Mediebyrå: Bright Media Reklambyrå: Forsman & Bodenfors Tryckeri: GigantPrint
Diplom 2011 kategori Utomhus
Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Motion Detector Billboard Uppdragsgivare: Sweco
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Är det här ditt liv? Uppdragsgivare: Papercut
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Jättetelefonen Uppdragsgivare: Tele2
Byrå: Volt Bidragsnamn: Londonbussen Uppdragsgivare: Norwegian
Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att bryta en gammal jultradition Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission
Juryn
Andreas Ullenius (kategoriordförande) Åkestam Holst,
Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann,
Emmeli Österdahl, DDB Stockholm,
Emma Eriksson, Le Bureau,
Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors,
Lotta Mellgren, Ester,
Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi,
Enis Püpülek, WW\TBWA,
Beatrice Feuk Dahlström, IUM,
Kerstin Engberg, INGO,
Helena Westin, Tre Kronor.