Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lånar frasen ”Krya på dig”

Publicerad: 13 januari 2015, 10:18

Önskar att folk ska krya på sig.

Vintern är en sjukdomsperiod för många – vilket Alvedon spelar på i sin nya reklamfilm. "Krya på dig" är konceptet.


Ämnen i artikeln:

AlvedonHonesty

Reklamfilmen kommer att köras ut i tv under slutet av den här veckan. Enligt Alvedon själva vill de förmedla budskapet att vi ska ta hand om varandra på ett ansvarsfullt sätt.

Filmen utspelar sig under en dag och handlar om en febrig och sängliggande kvinna. I samband med att den körs ut uppmanar Alvedon också folk att använda hashtaggen #kryapådig i sociala medier för att diskutera sina sjukdomstillstånd och hur de tillfrisknar från dem.

Kampanjen kommer under året att tas vidare digitalt och i sociala medier. Den är framtagen i samarbete med Honesty.

Arbetsgrupp:
Projektledare: Emil Clase
Pruduktionsledare: Viveka Hilding
Art Director: Gisela Andersson
Copywriter: Lina Franzon
Creative Director: Jörgen Fuxe
Byråproducent: Anders Olsson

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

AlvedonHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.