Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Långsiktig kommunikationsstrategi – ett guldbygge för Bauhaus

Publicerad: 18 Oktober 2018, 13:56

Bauhaus Johan Saxne vinner byggvaruhuskategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

BauhausJohan SaxneReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

Peter Stormare har varit Bauhaus reklamansikte i snart tre års tid. Tillsammans en satsning på sponsorskap är reklamkonceptet en hörnsten i byggvaruhusets långsiktiga varumärkesbygge. Johan Saxne har som marknadsdirektör ansvaret att driva varumärket framåt och har mandat i Bauhaus alla former av kommunikation.

– Vi är tydlig i vår kommunikation. Sedan tror jag att vår satsning på sponsring av Idrottssverige har bidragit positivt till vårt varumärke. Vi har sponsrar folkkära landslag med mottot att vi bygger svensk idrott. Det började för fyra år sedan och nu kan vi kapitalisera på det. Reklamkonceptet med Peter Stormare som vi bytte till för tre år sedan har också satt sig.

Vad är viktigast för att behålla den positiva utvecklingen?
– Att ha panik över att de andra konkurrenterna kommer bakom oss och att titta nyfiket framåt.

Johan Saxne vinner byggvaruhuskategorin i Sveriges Bästa Marknadschef med motiveringen:
"En stor varumärkesbyggare som lyckats bli ännu större. Med stadigt grepp om verktyg som tv och sponsring har årets vinnare förbättrat både kännedom och förstahandsval."

Byråer
Mediebyrå: Mash
Produktionsbyrå: ProLounge
Pr: Abby Priest

Övriga nominerade i kategorin Byggvaruhus:
Johan Hähnel, Bygghemma
Emelie Gessner, Byggmax
Andreas Larsson, Hornbach
Linda Estenthal , Rusta
Erik Öhlin, XL Bygg

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.