Reklam
Lanserade konceptet i februari – därför pausar Ica samarbetet med Acne
Publicerad: 21 oktober 2020, 13:04
Från en reklamfilm byggd på det nya konceptet Roligare mat.
Acnes koncept ”Roligare mat” var tänkt att komplettera Icas reklamsåpa. Men coronautbrottet fick livsmedelsjätten att pausa satsningen och det är oklart när samarbetet återupptas igen. ”Stig-konceptet är fortsatt vår viktigaste tillgång i kommunikationen”, säger marknadschefen Joakim Bengtsson.
Under hösten 2019 presenterade Ica att de kommer att inleda ett nytt koncept med Acne med syfte att komplettera Ica-såpan. Formatet var ett sätt att skapa mer matdriven kommunikation så
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.