Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lanserar Sveriges största interaktiva julkalender

Publicerad: 30 November 2012, 08:30

Den 1 december lanseras Sveriges största interaktiva julkalender, Modekalendern, i gallerian Arkaden. Shout ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Shout

24 luckor placeras ut i gallerian Arkaden i Göteborg och varje dag har besökarna chansen att vinna en  julklapp värd 1 000 kr från någon av butikerna.

Det gäller att hitta  luckan först, men luckorna kan bara öppnas via en mobilapp. Genom att  ladda ner den kan man se om man har hittat rätt lucka.

Modekalendern bygger på avancerad augmented reality-teknik, där mobilens  kamerafunktion använder image recognition för att förändra det som  händer på gallerians väggar.

– Julen är en höjdpunkt på Arkaden. Med  den här julkalendern bjuder vi våra besökare på en unik interaktiv  upplevelse, säger Susanna Ruud, centrumledare på Arkaden, i en kommentar.

Den sista  luckan – lucka 24 – är svårare att hitta än alla andra. Där finns  dessutom en extra fin julklapp värd 5 000 kr.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.