Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Lanserar verktyg för att ta tempen på varumärken

Publicerad: 22 September 2016, 09:08

Idag lanserar Widespace verktyget Audience Insights i Sverige, Finland och Frankrike. Det använder olika datakällor för att titta på kundernas attityd mot varumärken över tid.


Ämnen i artikeln:

Widespace

– Med Audience Insights möter Widespace en stark efterfrågan från våra kunder som vill ha ett komplett, överskådligt verktyg för att ta temperaturen på sina varumärken, säger Emelie Löfdahl, affärsområdeschef, vid Widespace.

Det kanaloberoende verktyget använder en kombination av kampanjdata och resultat från traditionella attitydmätningar för att visa ett varumärkes styrka baserat på bland annat geografi, demografi och intresse.

– Audience Insights är baserat på data från mobilkampanjer. Mobilen är det idag utan konkurrens mest använda och datarika digitala mediet med en unikt nära relation till användaren under hela dygnet. Kompletterad med bredare attitydmätningar går insikterna därför att använda i all kampanjplanering oavsett kanal, säger Emelie Löfdahl.

Björn Wallenberg


Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.