Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Länsförsäkringar bryter med Bosse Rönnberg efter tio år

Publicerad: 11 Januari 2013, 09:38

Länsförsäkringar har valt TBWA som ny reklambyrå och Carat som mediebyrå. Länsförsäkringar avslutar därmed sitt 10-åriga samarbete med reklamlegendaren Bosse Rönnberg.


Ämnen i artikeln:

Bosse Rönnberg

– Vi har samarbetat med Bo Rönnberg i olika konstellationer i över tio  år och vi var överens om att det var dags för oss båda att gå vidare,  säger Fanny Wallér kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar i en  kommentar.

Hon tycker att TBWA har en god strategisk kompetens, kreativ höjd och professionalism genom hela upphandlingen:
– Genom  att kombinera detta med marknadsexpertisen hos vår mediebyrå Carat, är  jag övertygad om att vi har rätt samarbetspartner för att vidareutveckla  ett av Sveriges starkaste varumärken, säger Fanny Wallér i en  kommentar.

TBWA:s kundansvarige och projektledare, Robert Schelin, ser fram emot uppdraget:
– Det  här är ett stort och komplext uppdrag som bla. sträcker sig över  försäkring, bank och fastighetsförmedling. Tillsammans med vännerna på  Carat är jag övertygad om att vi kommer göra ett riktigt bra jobb, säger  han.

Arbetsgrupp TBWA:
Robert Schelin
Håkan Engler
Kalle Widgren
Carl Dalin
Johannes Ivarsson

Arbetsgrupp Carat:
Christina Wihlner Lentell
Andreas Wallin
Lotta Harder
Emma Öhlin
Maria Andersson
Lovisa Lindmark

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Bosse Rönnberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.