Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Länsförsäkringar vill utrota oturen

Publicerad: 5 Mars 2014, 10:39

Med en webbaserad app vill försäkringsbolaget utrota oturen för alltid. Tanken är att vem som helst kan testa hur otursbenägna de är.


Ämnen i artikeln:

MeckaLänsförsäkringar

"Det här med otur är orättvist. Vissa är mer drabbade än andra. Så kan vi inte ha det", skriver Länsförsäkringar i ett pressmeddelande.  

– Det är naturligtvis inte möjligt, men vi gör det med glimten i ögat för att skapa nyfikenhet runt Länsförsäkringars Facebook-satsning, säger Kristian Sahlberg, AD på Mecka som ligger bakom kampanjen i en kommentar.  

Genom att utnyttja användarens facebookuppgifter går det till exempel att se information som födelseår och statusuppdateringar. Sedan används det för att sammanställa ett horoskop sett ur ett otursperspektiv. Dessutom räknar testet hur många "otursord" som använts i de senaste uppdateringarna. Sedan får användaren ett recept och en ordination.  

Appen startar i samband med att Länsförsäkringsbolagen Älvsborg, Halland, Göteborg och Bohuslän startar sina nya facebooksidor.  

– Det här är ännu ett sätt för oss att komma närmare våra kunder. Oavsett om någon har mycket eller lite otur finns vi där. Med Oturskollen vill vi få uppmärksamhet så att våra kunder hittar oss också på Facebook, säger Kerstin Häregård, kommunikationschef för de tre bolagen i en kommentar.  

De som jobbat med kampanjen på Mecka är Kristian Sahlberg, ad, Lasse Kampe, copywriter, Mats Alfredsson, strategisk projektledare, Lotta Cabrera Persson, projektledare, Andreas Norén, original, Andreas Gotfredsen, webbutvecklare och Tor-Björn Hedberg, illustration.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

MeckaLänsförsäkringar

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.