Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lantmännen årets annonsör

Publicerad: 11 Maj 2011, 11:06

Lantmännen är årets annonsör. De belönas för att ha tagit klivet från att vara kända för lantbruk till att bli kända för att stå för bra mat.


Ämnen i artikeln:

LantmännenStockholm Media Week 2011

Lantmännen – glada vinnare.

”Ansvar från jord till bord”.  Den parollen har Lantmännen satsat på i ungefär ett år och nu belönas de som årets annonsör på Stockholm Media Week. Priset får de med motiveringen att de har vänt på att inte längre vara kända enbart för lantbruk utan att de står för bra mat.

– Vi vet att i undersökningar så känner 96 procent till att vi är lantbrukare. Där finns en del väldigt bra värden. Och i takt med att världen blir allt mer transparent så vill folk veta vilka värden som finns i ett företag, säger Madelaine Hellqvist Kongstad, chef för marknadskommunikation och varumärke.

Juryns motivering:

”Många av  oss har svårt att ens få liv i en lagom uttorkad benjaminfikus. Hur  mycket mer imponerande blir det inte när man lyckas skapa ny grönska i  ett helt varumärke och på ganska kort tid göra en stor förflyttning i  konsumenternas medvetande? Att återigen bli relevant och närvarande.

Årets  annonsör har länge stått med bägge fötterna i jorden. Kanske lite väl  cementerat ibland? Och därför vill vi premiera det gedigna arbete man  utfört med att så och plantera helt nya inslag i varumärket, för en väl  utmejslad målgrupp.

Arbetet  presenterades för inte mer än ett år sedan. Fram till idag har man  lyckats förflytta varumärket från att associeras till jordbruk till, som  nu, bra mat från ett företag som tar ansvar. Det arbetet vill vi  premiera.

Det är  många kranar på en plog brukar det heta. Lantmännen har skickligt,  målmedvetet och kreativt använt sig av varenda en. Grattis Lantmännen!”

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.