Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lantmännen väljer Pyramid för B2B-kommunikationen

Publicerad: 6 December 2012, 13:30

Lantmännen har under året gjort en upphandling av reklambyrå för sina två divisioner Lantmännen Maskin och Lantmännen Lantbruk. Efter en utvärderingsprocess föll valet slutligen på Pyramid Communication i Helsingborg.


Ämnen i artikeln:

PyramidLantmännen

Lantmännen omsätter 38 miljarder kronor varav divisionerna Lantbruk och  Maskin svarar för cirka 55 procent.

Samarbetet med Pyramid startar med  att implementera den varumärkesplattform som har tagits fram för  divisionerna och att anpassa den till marknadskommunikation.

– Pyramid ska hjälpa oss att omvandla vår varumärkesstrategi till  vassare och bättre kommunikation både vad gäller budskap och grafik. De  ska hjälpa oss ta ett helhetsgrepp om vårt kommunikationsarbete och göra  oss tydligare och mer synliga på marknaden; allt för att stötta vår  vision att våra kunder ska välja oss med stolthet, säger Anna Holmberg,  marknadschef på Lantmännen Lantbruk, i en kommentar.

Samarbetet inleds under senhösten 2012. Projektgruppen från Pyramid består av: Lisa Skarp, projektledare, Ulf Vanselius, kommunikationsstrateg, Vera Porad  Falk, copywriter, Johan Rääf, art director samt Caroline von Post,  produktionsledare.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

PyramidLantmännen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.