Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lantmännens julinnovation

Publicerad: 21 december 2012, 09:04

Lantmännens förslag till jul.

Här är Lantmännens senaste innovation: julpizza. Byrån bakom kampanjen är McCann Stockholm.


Under hösten har Lantmännen kört en kampanj för att få folk att slänga mindre mat. Lösningen som de lanserar kallas pizzamodellen.

Som namnet antyder handlar det om att du ska göra pizza vilken du kan lägga all överbliven mat på. Dessutom tjänar Lantmännen pengar då de säljer mer mjöl på kuppen.  
– Julhelgen är ett ypperligt tillfälle att åter påminna folk att inte slänga sina matrester. Med Pizzamodellen vill vi visa hur vi alla på ett enkelt och lustfyllt sätt kan ta hand om våra rester i vardagen, säger Anders Skagerfält, projektledare på McCann Stockholm i ett pressmeddelande.  

Förutom annonsering kör Lantmännen ett event imorgon lördag vid Bromma Blocks i Stocholm. En barnkör ska sjunga specialskrivna julvisor.

Arbetsgrupp

Lantmännen: Charlotte Nordling, John Wernvik  

McCann Stockholm: Projektledare: Anders Skagerfält Planner: Minea Frykman Kreatörer: Hanna Belander, Ludvig Ehrenstråhle, Klaudia Carp, Jacob Hamilton Atelje: Rickard Dymling, Calle Cassel Produktionsledare: Kajsa Kurtén Mediabyrå: Vizeum

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.