Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 juni 2013, 10:17
När Microsoft ska marknadsföra sin nya teknik använder de sig än en gång av Jens Lapidus.
Att arbeta oberoende av plats, tidpunkt eller pryl är det som Microsoft kallar för Det nya arbetslivet. Som en central del på sajten finns filmer där Jens Lapidus på ett roligt och ironiskt sätt visar hur han använder tjänster och prylar från Microsoft i sitt eget livspussel.
I en ny film visar Jens hur teknik från Microsoft kan göra det moderna livet lättare att leva.
Microsoft har samarbetat med Jens Lapidus sedan i början av december. En del av samarbetet består av Honestys filmer där Jens Lapidus med hjälp av en stor dos ironi visar hur han använder Microsofts produkter och tjänster både i sitt arbete och i sin vardag.
– Jens Lapidus använder Microsofts lösningar i sin vardag och är därför en trovärdig ambassadör för Det nya arbetslivet, säger Fredrik Wallner, konsumentmarknadschef på Microsoft.
Krister Berntsson