Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lapidus gör bioreklam

Publicerad: 8 Maj 2009, 12:25

Om två veckor släpps Jens Lapidus första serieroman ”Gängkrig 145”. Bakom reklamfilmen som ska få fart på försäljningen står en frilansgrupp och Filmtecknarna.


Ämnen i artikeln:

Jens LapidusJoakim ThörnFilmtecknarna

Först kom ”Snabba Cash”. Sedan uppföljaren ”Aldrig fucka upp”. Den 20 maj kommer Jens Lapidus första seriealbum. Albumet, eller romanen i serieformat, är fristående från Lapidus andra ”Stockholm noir-böcker” men kretsar kring samma huvudpersoner som tidigare.
Förutom Lapidus är även serieskaparen Peter Bergting ett av namnen bakom Gängkrig 145.

Nu har Lapidus och bokförlaget Wahlström & Widstrand valt att marknadsföra boken med hjälp av en reklamfilm. Filmen är framtagen av de två frilansarna kreatörerna Joakim Thörn och Arvid Wennel samt produktionsbolaget Filmtecknarna. För regi svarar Arvid Steen.

I filmen, som är animerad, syns samma färg- och formspråk som i seriealbumet.
– Vi gillar drivet i Jens Lapidus böcker och att nya boken är en serieroman är ett spännande uttryckssätt. Att göra reklam för den genom en rörlig film kändes utmanande och dessutom nära vår verksamhet, säger Lisa Möller, producent och marknadsansvarig på Filmtecknarna, i en kommentar.

Reklamfilmen kommer att visas på SF:s biografer i samband med premiärerna av filmerna Star Trek och Wolverine. Filmen kommer också att släppas på Youtube.

Gängkrig 145

Arbetsgrupp:
Kund: Sara Lindegren
Frilanskreatörer: Joakim Thörn, Arvid Wennel
Produktionsbolag: FilmTecknarna
Regi: Arvid Steen
Producent: Lisa Möller
Compositor: Per Helin
Ljudläggning: STOPP

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.