Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lapp från sur "granne" väcker raseri

Publicerad: 31 Oktober 2011, 09:03

Lappen som får folk att rasa.

En arg lapp från "grannen" i brevlådan var reklam. Men reklamkampanjen missförstods och skapade grannfejder. Nu är reklambyrån Jung von Matt pressad - Rix FM har bett om ursäkt och nyheten är på löpsedlarna i dag. - Ett riktigt osmakligt skämt, säger Henric Karlsson, en drabbad privatperson, till Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

Rix FMJung von Matt

MTG-ägda Rix FM ber om ursäkt för kampanjen som vållat starka reaktioner. Hundratals ilskna kommentarer går att läsa under ursäkten på sajten.

På kampanjens fejkade handskrivna lappar, som verkade vara från grannar, stod det:

"Det är inget större fel på din musiksmak, men ÄRLIGT KLOCKAN 03.00 PÅ NATTEN föredrar vi att sova!! /Grannen”.

Det startade storbråk mellan de boende, skriver Aftonbladet som har  nyheten på löpsedeln i dag. Lapparna skickades ut i Stockholm, Göteborg  och Malmö.

”En kille i vårt hus knackade på med ett basebollträ i handen och  undrade om jag hade problem med att han tittar på tv på natten”, skriver  en person på Rix FM:s hemsida.

– Fruktansvärt, vi har många äldre i huset som har tagit oerhört illa  vid sig och blivit rädda, säger Gunn Elfstrand i Stockholm till  Aftonbladet.

MTG gör en pudel.

– Vi gör många olika utskick under ett år och alla är inte  fantastiska. Självklart är det jättetråkigt om människor blivit genuint  oroliga av det här, säger Per Lorentz, pressansvarig på Rix FM.

Han tycker ändå det framgår tydligt vem som är avsändare, eftersom RIX FM med loggan står tryckt längst ner på lapparna.

– Poängen med utskicket är texten i botten, vad får i gång dina känslor.

Reklamen är gjord av prisade byrån Jung von Matt som vann två guld och två silver i Guldägget tidigare i år.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Rix FMJung von Matt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.