Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Läser du på Familjeliv? Då kommer du att känna igen dig

Publicerad: 11 Maj 2017, 14:28

Dina försäkringars nya reklamkoncept är baserat på riktiga trådar och diskussioner från Familjeliv.se. Bakom "Det är alltid olika" står Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamkampanjFamiljeliv.seReklamfilmEdelman DeportivoDina Försäkringar

Dina Försäkringars nya koncept bygger på en djupdykning i Familjeliv.se:s olika trådar och samtal vilket har lett till en serie humoristiska. Kommunikationen ska visa att bolaget hjälper människor i olika typer av livssituationer, oavsett hur det känns.

En del av citaten som syns på olika ytor i filmerna är tagna direkt från Familjeliv.se, men en aning redigerade för att skydda användarna. Filmerna har regisserats av Åsa Riton (Camp David) som innan bland annat har gjort dokumentärfilmer och reklam med Andreas Kleerup i en av rollerna.

Så här säger Paula Fagerlund, kommunikationschef på Dina Försäkringar, om det nya konceptet i ett pressmeddelande:

– Dina Försäkringar har funnits med länge och vi har sett hur samhället har vuxit. Vi strävar efter att hela tiden växa och förändras med samhället, men för att kunna göra det måste vi också förstå människors olika livssituationer och utmaningar i vardagen. Därför ville vi skapa en ärlig och ocensurerad bild av känslorna inför exempelvis att få barn, flytta och skaffa husdjur. Som försäkringsbolag vet vi att man inte bara försäkrar saker – man försäkrar känslor.

Edelman Deportivo är sedan årsskiftet Dina Försäkringars huvudyrå med ett helhetsansvar för försäkringsbolagets kommunikation.

– För att lyckas med sin kommunikation i en tid där du uppmärksamhetstävlar med allt – inte bara med annan reklam – är det avgörande att bygga kulturellt relevanta varumärken från grunden. Inte bara genom enstaka kampanjer. Därför är det glädjande att allt fler kunder, liksom Dina Försäkringar, vill ge oss konceptuellt och strategiskt helhetsansvar, säger Stefan Ronge, chief creative officer på Edelman Deportivo i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.