Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lasermannens regissör gör Ramlösa-filmerna

Publicerad: 5 April 2011, 12:24

Regissören Mikael Marcimain, som bland annat regisserat tv-serien Lasermannen och reklamfilmen ”Knullträdet”, gör de nya reklamfilmerna för Ramlösa.


Ämnen i artikeln:

Felix HerngrenMikael Marcimain

Mikael Marcimain. Foto: Isabelle Ödesjö.

Förra året släppte Ramlösa, med Felix Herngren som regissör, nya filmer. Då var payoffen ”Ärligt är härligt!”. Nu vidareutvecklas konceptet, med payoffen ”Vi låter naturen göra jobbet”.

– Vi vill ge Ramlösas vatten ett värde och därmed en anledning för folk att köpa Ramlösa. ge vattnet ett värde. I vår nya film fokuserar vi därför på den tid det tar när man låter naturen göra jobbet med att och berika vattnet. – närmare bestämt 70 år, säger Monica Born, copy på Åkestam Holst.

I filmen ser man en ung butiksanställd som ringer 70 år tillbaka i tiden för att beställa ny Ramlösa. Detta för att illustrera att det tar 70 år att framställa Ramlösa. Och filmen är utformad just som en tidsresa i ett väldigt filmiskt manér.

– Man skulle nästan kunna säga att Ramlösa är ett årgångsvatten och den historien tillsammans med att Ramlösa är ett av Sveriges äldsta  och mest klassiska varumärken tyckte vi var värd att berätta för människor.

Regissör är prisvinnande regissören Mikael Marcimain, som bland annat regisserat reklamfilmen ”Knullträdet” och tv-serien Lasermannen. 

Två filmer har tagits fram, en 50 sekunders som kommer att gå på bio och en 40 sekunders som går i tv.

Teamet bakom kampanjen

Uppdragsgivare: Carlsberg Sverige
Wiveca Lindskog & Johanna Bengtsson

Byrå: Åkestam Holst
Copy: Monica Born
AD: Annika Trangius
CD: Martin Cedergren
Projektledare: Sara Clewemar
Produktionsledare: Ikka Norberg
Planner: Jerker Winther


Produktionsbolag: B-Reel
Regissör: Mikael Marcimain
Fotograf: Jallo Faber
Producent: Johannes Åhlund & Rickard Åström
Produktionsledare: Elin Jonsson

Mediebyrå: B-Reel
OMD

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.