Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lasse Åberg ska lyfta Philips

Publicerad: 11 oktober 2012, 11:24

Philips tar hjälp av konstnärerna Lasse Åberg, Amanda Mendiant, Christian Beijer och Amelie Hegardt i en ny eventkampanj som ska turnera runt i Sverige.


Ämnen i artikeln:

PhilipsLasse ÅbergBrandEcho

Konceptet syftar till att stärka upplevelsen av Philips 6907 som tv:n  för underhållning utan ramar och har premiär på Hem & Villa-mässan i  Stockholm den 11-14 oktober. Efter det följer en sju veckor lång turné i  nordiska köpcentrum.

Bakom idé och koncept står kommunikationsbyrån BrandEcho, som tillsammans med TP Vision har arbetat fram turnén.  

– Syftet Walls by Philips-installationerna är att visa hur den gränslösa  Philips TV-n 6907 stärker bildupplevelsen jämfört med en traditionell  TV och hur Philipspatenterade bakgrundsljus Ambilight, skapar en ännu  större upplevelse, säger Johanna Hedenbergh, nordisk marknadschef på TP  Vision, som säljer och marknadsför Philips TV i en kommentar.

I samband med "Walls by Philips" riktas ett erbjudande till besökare för  att öka trafik till återförsäljare och skapa försäljning. I samband med  att projektet avslutas kommer ett konstverk tillsammans med en Smart TV  att skänkas till välgörande ändamål.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News